Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Łomży

KOMUNIKAT MINISTERSTWA ZDROWIA DOTYCZĄCY PROWADZENIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ

Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Zdrowia po 1 stycznia 2021 r. co do zasady, podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych powinny prowadzić dokumentację medyczną w postaci elektronicznej. W przypadku braku warunków organizacyjno-technicznych dopuszczalne jest prowadzenie jej w postaci papierowej. Jednakże mając na uwadze kierunek zmian zachodzących w sektorze ochrony zdrowia, zachęcamy, aby dostosować warunki w podmiotach do możliwości prowadzenia dokumentacji w postaci elektronicznej.

Wyjątek od powyższej reguły swobody wyboru w jakiej postaci podmiot leczniczy prowadzi dokumentację medyczną, stanowi elektroniczna dokumentacja medyczna, którą, zgodnie z art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2020 r. poz. 702, z późn. zm.) stanowią dokumenty wytworzone w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym albo z wykorzystaniem sposobu potwierdzania pochodzenia oraz integralności danych dostępnego w systemie teleinformatycznym udostępnionym bezpłatnie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych:

  1. recepty,
  2. dokumenty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 13a ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia tj. określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 8 maja 2018 r. w sprawie rodzajów elektronicznej dokumentacji medycznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 941, z późn. zm.),
  3. skierowania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 59aa ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1398, z późn. zm.), które winny być prowadzone w formatach zamieszczonych w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw zdrowia.

 

Źródło: https://www.gov.pl/web/zdrowie/komunikat-dotyczacy-prowadzenia-dokumentacji-medycznej

Webinar – Debata o przygotowaniu do ciąży, porodu i połogu w czasie pandemii

Koleżanki Położne, Koledzy Położnicy,

Serdecznie zapraszam na webinar „Debata o przygotowaniu do ciąży, porodu i połogu w czasie pandemii”, który odbędzie się w formule on-line, we wtorek, 29 grudnia 2020 r. o godz. 16.00.

W debacie wezmą udział:

1. Prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec-Plinta, ginekolog, endokrynolog, seksuolog.
2. Dr n. o zdr. Mariola Czajkowska, specjalistka w zakresie pielęgniarstwa ginekologiczno-położniczego, doradca laktacyjny.
3. Dr n. o zdr. Anna Janik, Przewodnicząca Okręgowej Rady Pielęgniarek i Położnych w Katowicach.

W debacie postaramy się Państwa zainteresować, m.in. tematem: Epidemia niepłodności w Polsce – czy możemy jej zaradzić stosując unikalne skojarzenie L-karnityny i acetyl-L-karnityny we wsparciu kobiet starających się o poczęcie?

Szczegóły oraz skrypt do rejestracji znajdują się pod adresem www.debata.alltus.pl

W związku ze zbliżającymi się świętami składamy najserdeczniejsze życzenia, wesołych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia oraz spełnienia marzeń z okazji nadchodzącego Nowego Roku.

Do zobaczenia on-line,

Prof. Violetta Skrzypulec-Plinta

Wpływ zagrożenia COVID-19 na psycho-społeczne funkcjonowanie pielęgniarek aktywnych zawodowo STRONA GŁÓWNA

Szanowna Pani Przewodnicząca, zwracam się z uprzejmą prośbą o upowszechnienie na stronie OIPiP ankiety skierowanej do pielęgniarek. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam. dr hab. Matylda Sierakowska, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku

Wpływ zagrożenia COVID-19 na psycho-społeczne funkcjonowanie pielęgniarek aktywnych zawodowo

Zapraszamy Państwa do udziału w badaniu ankietowym, dotyczącym radzenia sobie w sytuacji trudnej, związanej z wykonywaniem pracy zawodowej w okresie trwania pandemii koronawirusa (COVID-19). Udział w badaniu jest dobrowolny. Badania mają charakter anonimowy i posłużą opracowaniu zbiorowemu. Prosimy o cierpliwość i rzetelność w udzielaniu odpowiedzi.

Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych zmieniła adres siedziby

 

OIPiP w Łomży

ul. Szosa Zambrowska 1/19 lok. 118 A

18 – 400 Łomża

Nowelizacja ustawy o odpadach – 24 lipca 2018 r. mija termin złożenia wniosku o wpis do BDO!

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż w związku z nowelizacją ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992, z pózn. zm.), pielęgniarki i położne prowadzące podmioty wykonujące działalność leczniczą, będący wytwórcami odpadów są zobowiązani do złożenia wniosku o wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez marszałka województwa, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę podmiotu (art. 50 ust. 1 pkt 5 lit e w związku z art. 234 ustawy o odpadach). Rejestr ten stanowi integralną część Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).

Wniosek o wpis do rejestru należy złożyć w terminie do dnia 24 lipca 2018 r.

Wniosek składa się przez wypełnienie formularza rejestrowego zamieszczonego na stronie internetowej www.bdo.mos.gov.pl (zakładka: Wnioski do pobrania), oraz w formie pisemnej.

Do wniosku o wpis, składanego w formie pisemnej, należy dołączyć oświadczenie o spełnieniu wymagań niezbędnych do wpisu do rejestru oraz oświadczenie potwierdzające, że dane zawarte w tych wnioskach są zgodne ze stanem faktycznym. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Wniosek o wpis nie podlega opłacie rejestrowej.

Poniżej przykładowy wzór oświadczenia.

Z poważaniem,
Zofia Małas
Prezes NRPiP

Pobierz wzór oświadczenia

 

XXIX Okręgowy Zjazd Pielęgniarek i Położnych

Szanowni Delegaci!

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 14 marca 2018 r. o godzinie 10.00  w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego, ul. Szosa Zambrowska 1/27, odbędzie się  XXIX Okręgowy  Zjazd Pielęgniarek i Położnych Okręgowej Izby Pielęgniarek  Położnych w Łomży.

Dzień Chorego

 

 

Obchodzony 11 lutego Światowy Dzień Chorego został ustanowiony przez papieża Jana Pawła II w dniu 13 maja 1992 roku – w 75 rocznicę objawień fatimskich. Celem obchodów jest objęcie modlitwą wszystkich cierpiących, zarówno duchowo,  jak i fizycznie oraz zwrócenie uwagi świata na ich potrzeby.  Niektórzy twierdzą, że ustanowienie Dnia Chorych miało związek z chorobą Parkinsona, która zdiagnozowana została u papieża w 1991 roku. Ponadto już 7 lat wcześniej, 11 lutego w 1984 roku papież napisał list apostolski „Salvifici Doloris” o chrześcijańskim sensie ludzkiego cierpienia, które jego zdaniem jest częścią tożsamości człowieka, która wzywa go do tego, by przerósł samego siebie. Tym samym dojrzewa duchowo i odnajduje zbawczy sens cierpienia, wyrażający się w dwóch imperatywach: „Czyń dobro cierpieniem” i „Czyń dobro cierpiącym”. Kościół zachęca tym samym do wolontariatu, który od setek lat pomaga chorym i potrzebującym na całym świecie – niezależnie od wyznania, poglądów politycznych i statusu społecznego.

Do wszystkich chorych i cierpiących, naszych Pacjentów, kierujemy serdeczne życzenia i słowa wsparcia. Życzymy szybkiego powrotu do zdrowia, dużo uśmiechu, cierpliwości w pokonywaniu swojej choroby. Optymizmu, nadziei oraz raz wewnętrznej pogody ducha w przyjmowaniu tego wszystkiego, co z chorobą się wiąże.

V Ogólnopolska Konferencja „Kobieta poza macierzyństwem”

Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy do udziału w:
V Ogólnopolskiej Konferencji „Kobieta poza macierzyństwem”
28 luty- 01 marzec, Centrum Konferencyjno – Szkoleniowe Boss, Warszawa

OPIS SZKOLENIA:

  • „Zastosowanie biomarkerów płodności w trosce o zdrowie prokreacyjne”
  • „Zmiany hormonalne a rak piersi”
  • „Zakażenie w ginekologii a ryzyko choroby nowotworowej u kobiet młodych i w menopauzie”
  • „Jakość życia seksualnego w chorobach ginekologicznych”
  • „Rehabilitacja seksualna po zabiegach w obrębie miednicy”
  • „Rola śmiechu w profilaktyce zdrowia”
  • „Endometrioza – niedoceniany problem u kobiety współczesnej (postaci, objawy, diagnostyka, leczenie)”
  • „Rehabilitacja w profilaktyce i leczeniu wysiłkowego nietrzymania moczu”
  • „Rola seksu w budowaniu poczucia własnej wartości”

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

  • Natalia Suszczewicz, ginekolog, Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Pruszkowie, Warszawski Uniwersytet Medyczny
  • Beata Pięta, prof. UM Beata Pięta, Prezes Polskiego Towarzystwa Położnych
  • dr n. med. Bożena Kulesza-Brończyk, Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Położnych
  • Magdalena Wieś, mgr położnictwa, seksuolog kliniczny
  • mgr Anna Klicka, fizjoterapia zaburzeń dna miednicy
  • Anna Osińska, pedagog
  • Maciej Pliszkiewicz, ginekolog – położnik
  • Barbara Golińska mgr rehabilitacji, Warszawski Uniwersytet Medyczny
  • Marcin Wanke, trener komunikacji interpersonalnej, andragog

Szczegółowe informacje na temat wydarzenia znajdą Państwo na naszej stronie www.pce.com.pl w zakładce „konferencje” lub po kliknięciu tutaj.
Karta zgłoszeniowa do pobrania tutaj.

Pozdrawiam,
Anna Osińska

Szanowni Państwo,

Informujemy, że przed przystąpieniem do zakładania konta w SMK należy zaktualizować swoje dane w Centralnym Rejestrze Pielęgniarek i Położnych.  Należy dostarczyć ksero zaświadczeń o ukończonych kursach osobiście, e-mailem lub przesłać listownie  do OIPiP w Łomży.

Zgodnie z art. 11 ust. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 01 lipca 2011 r. o samorządzie pielęgniarek i położnych (Dz. U. Nr 174, poz. 1038 ze zm.) i art. 46 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1251), każda pielęgniarka/położna zobowiązana jest do niezwłocznego zawiadomienia okręgowej rady pielęgniarek i położnych o zmianie danych w terminie 14 dni od daty ich powstania.

W szczególności aktualizacji podlegają informacje dotyczące:

  • zmiany nazwiska,
  • ukończenia kursów, specjalizacji
  • ukończenia studiów wyższych,
  • miejsca zamieszkania,
  • rozpoczęcia i ustania zatrudnienia,
  • zmiany miejsca pracy.

Po dokonaniu tej formalności można przystąpić do zakładania konta SMK.

Złożony wniosek można podpisać podpisem kwalifikowanym lub złożyć wniosek papierowy. W przypadku wniosku papierowego należy go wydrukować i dostarczyć do biura OIPiP w Łomży przy ul. Szosa Zambrowska 1/27.

Aktywacja konta jest możliwa dopiero po dokonaniu tych formalności.

UWAGA !!!!

Należy pamiętać, że po zaakceptowaniu Państwa wniosku przez administratora OIPiP należy wniosek zmodyfikować i przesłać do danego organizatora kształcenia.

OBOWIĄZEK ZGŁASZANIA ZMIAN OBJĘTYCH REJESTREM

Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Łomży przypomina o obowiązku aktualizacji danych w Centralnym Rejestrze Pielęgniarek i Położnych, zgodnie z art. 11 ust. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 01 lipca 2011 r. o samorządzie pielęgniarek i położnych (Dz. U. Nr 174, poz. 1038 ze zm.) i art. 46 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1251), każda pielęgniarka/położna zobowiązana jest do niezwłocznego zawiadomienia okręgowej rady pielęgniarek i położnych o zmianie danych w terminie 14 dni od daty ich powstania.
W szczególności aktualizacji podlegają informacje dotyczące:
• zmiany nazwiska,
• ukończenia kursów, specjalizacji
• ukończenia studiów wyższych,
• miejsca zamieszkania,
• rozpoczęcia i ustania zatrudnienia,
• zmiany miejsca pracy.

Aktualności

Szkolenia dla pracowników POZ-ów i szpitali z EDM

Projekt „Poprawa jakości świadczonych usług medycznych poprzez zapoznanie i przeszkolenie pracowników podmiotów leczniczych z podstawowymi terminami i procesami związanymi z  wystawianiem, prowadzeniem i wymianą Elektronicznej Dokumentacji Medycznej” skierowany jest...

czytaj dalej

 

Aktualności

Najnowsze informacji o naszej działalności. Zapraszamy.

OIPiP i Prezydium

Uchwały i inne informacje z Posiedzeń OIPiP w Łomży

Galeria

Galeria zdjęć z naszych spotkań

 

Do pobrania

Druki i pliki do pobrania

Dane podstawowe

Dane teleadresowe Izby, mapa dojazdu, formularz kontaktowy

 

Facebook

Zapraszamy wkrótce na nasz profil na Facebooku

Organy Izby

Organy Izby VII kadencji.

 

Szukaj

Wyszukaj informacje na stronie